dimecres, 16 de març del 2005

ALTRES POETES


Avui que m'estic a casa només una mica malalt puc llegir amb calma l'article d'Oriol Izquierdo a La Vanguardia d'ahir reivindicant l'Ovidi Montllor rapsode i poeta (atenció a la gira de Ressons), i me'n recordo d'un paper que jo vaig escriure anys enrere a Caràcters (sense resposta, és clar, perquè no té resposta l'essencial del que fem) parlant de Jaume Sisa i altres "cantants". I mentrestant m'escolto la meravella del darrer Leonard Cohen, un altre "altre" a qui he envejat durant tants anys intensitat i capacitat de suggeriment literaris que em comença a semblar banyat pel sol d'un sistema llunyà. I enfila "The letters" i he de deixar d'escriure i em miro els prestatges plens de llibres de l'estudi sense veure-hi en concret, barrejant, difuminant colors i línies i lletres...

You never liked to get
The letters that I sent.
But now you´ve got the gist
Of what my letters meant.
You´re reading them again,
The ones you didn´t burn.
You press them to your lips,
My pages of concern.
I said there´d been a flood.
I said there´s nothing left.
I hoped that you would come.
I gave you my address.
Your story was so long,
The plot was so intense,
It took you years to cross
The lines of self-defense.
The wounded forms appear:
The loss, the full extent;
And simple kindness here,
The solitude of strength.
You walk into my room.
You stand there at my desk,
Begin your letter to
The one who´s coming next
.

I passa un núvol i la llum per uns moments canvia.

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per la vostra opinió

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.