dijous, 10 de desembre del 2009

COM S'ESBORRA UN NOM?

Hi ha un gest que encara no acabo de saber fer: treure el nom d'un amic difunt de l'agenda, de la llista de contactes del correu electrònic, dels telèfons guardats al mòbil. Són accions per a les quals no tenim encara litúrgia i jo em pensava que no tenia encara edat fins que les he hagudes de repetir unes quantes vegades al llarg dels darrers anys ("I el que t'espera", m'advertia fa poc algú una mica més gran). Què fas amb aquell nom, amb aquella adreça, amb tot el que hi va associat? Em vaig assabentar de bursada de la mort d'Adrià Chavarria i per una estona, per uns dies de fet, va ser com si no hi hagués entès bé, com si encara hagués d'arribar aquell exemplar de Rels que havíem quedat que em passaria i si encara fóssim a temps de trobar el moment per a un cafè de fa massa pendent. Però ja no hi haurà revista ni cafè, ni tornarem a coincidir a l'Ateneu o en algun dels actes del PEN. Avui m'arriba la convocatòria d'un acte de record organitzat per amics i companys a Barcelona dilluns 21 de desembre a l'Espai Mallorca. No hi podré ser, però aquell dia llegiré algun fragment de Simone Weil en la seva memòria. I de moment he decidit no esborrar el seu email. Que en el record i la presència latent ens faci companyia.


0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per la vostra opinió

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.